A/B Kingosparken under likvidation Officiel Meddelelse – 26.Oktober 2025
”Kære alle tidligere andelshavere I A/B Kingosparken
Vi fremsender hermed en opdatering på arbejderne i forbindelse med likvidationen af A/B Kingosparken.
Helt indledningsvis skal vi oplyse, at vi er ved at afslutte de sidste udeståender hos A/B Kingosparken. Vi regner med at kunne afslutte disse inden for nærmeste fremtid, således det endelige regnskab kan udarbejdes af revisor samt fremsendes til skattemyndighederne med henblik på at få en skattekvittance.
I mellemtiden er vi og en del af den tidligere bestyrelse ved at indhente oplysninger på jer (tidligere) andelshavere, så vi kan igangsætte udbetalinger, så snart vi har alle detaljer på plads. På nuværende tidspunkt har der været lagt en formular op på www.kingosparken.dk, hvor de andelshavere – somingen forbedringer har i sin andelsbolig – har kunne fremsende deres konto- og registreringsnummer mv.
Når I har udfyldt denne blanket, bedes I fremsende blanketten til Kingosparken2025@gmail.comsamt kopi til andelskontakt@kingosparken.dk. I emnefeltettil jeres mail må I meget gerne anføre adressen på den andelsbolig, det vedrører.
Herudover har vi ligeledes en formular til dem som har forbedringer i sin andelsbolig. Formularen er lagt på hjemmesiden www.kingosparken.dk. Denne formular skal udfyldes, således at vi også kan få konto- og registreringsnummer på dem som har forbedringer i andelsbolig. Vi kan endnu ikke oplyse, hvor meget der vil blive udbetalt i relation til forbedringerne – det kan vi først når det endelige regnskab foreligger og alle vurderingsrapporter endeligt er opgjorte.
Såfremt (tidligere) andelshavere er flyttet ind i en andelsbolig uden forbedringer – men efterfølgende egenhændigt har foretaget forbedringer – bedes I følge detaljerne som foreskrevet i dokumentet ”Opdatering – Status (Kingosparken)”. Her bedes I booke en vurdering hos firmaet Nordisk teknik & vurdering ApS. Detaljerne om virksomheden fremgår af dokumentet: Opdatering – Status (Kingosparken).
Opdatering – Status (Kingosparken, formular uden forbedringer og med forbedringer kan hentes, udfyldes og afleveres på Ejendomskontoret eller i postkassen ved ejendomskontoret.
Som tidligere lovet, kommer her nærmere orientering omkring forbedringer efter indflytning. Vi har forlænget tiden mht. til indhentning af vurdering til slut oktober. Se vedhæftede brev. There is also an English version.
Opdatering af information omkring salg af Kingosparken til Nectar
Vi har som tidligere nævnt modtaget indbetaling fra Nectar på 328 mio. kr. Herefter er likvidationsprocessen startet, hvor vi allerede har indfriet lån og swap. Herefter vil vores revisor gå i gang med at udarbejde et afslutningsregnskab og en endelig beregning af provenu.
Beregning af tilbagebetaling til de enkelte andelshavere ligger hos vores juridiske rådgiver advokat Jacob Skovgaard (se kontaktoplysninger nederst i denne info).
Det første, de gør, er at indhente oplysninger hos tinglysningsregistreret for at se om der er optaget lån med sikkerhed i andelen.
Herefter starter de beregning på andelsværdi evt. indbetalt depositum og til sidst udbetaling af restværdi af evt. forbedringer.
Som oplyst på de tidligere afholdte ekstraordinære generalforsamlinger, så kan vi ikke oplyse en konkret dato for udbetaling af overskydende andelskrone. Det skal dog være i indeværende år, men jeg kan oplyse, at vi gør alt for at fremskynde processen mest muligt. Vi er dog afhængige af flere forhold – herunder sagsbehandlingstid hos Erhvervsstyrelsen, skatteforvaltningen mv.
Alle der har underskrevet en lejeaftale eller en fraflytningsaftale vil få tilbagebetalinger når dette arbejde er afsluttet.
Mht. forbedringer i lejligheden, vil vi komme tilbage, når vores advokat skal starte op på denne proces.
Deas deltager ikke i salgsprocessen og er afgået som administrator, og Nectar har overtaget Kingosparken. Så fremover skal I kontakte Nectar (se vedhæftede brev fra Nectar).
Deas står dog for hjælp med det endelige regnskab.
Med venlig hilsen
Den afgåede bestyrelse
Spørgsmål omkring provenu:
Kontakt Advokat Jacob Skovgaard hos Lawfolk Advokatanpartsselskab tlf: 2757 7846 eller mail: js@lawfolk.dk
Ekstraordinær generalforsamling d. 21. februar 2025
Der blev afholdt en ekstraordinær generalforsamling den 21. februar 2025. Et ekstrakt af referatet fra mødet kan findes i det vedhæftede dokument: Referat EGF 21.02.2025.
Der afholdes igen ekstraordinær generalforsamling d. 21.02.2025 Kl. 19:00 i Taastrup Idrætshaller Parkvej 78. Så kom i god tid, da vi regner med at der kommer mange og alle skal registreres.
Foreningen har ikke indkøbt drikkevarer denne gang, så alle, der har behov for væske, må selv medbringe dette.
I forbindelse med det kommende salg af Kingosparken er her lidt mere information fra bestyrelsen. Klik på nedenstående links – referat fra ekstraordinær generalforsamling d. 14.02.2025 og power point præsentation.